Kjøp dere et nylontau på Europris eller lignende (5 mm)..
Kutt remser i 45 grader og 1" inch...

Klipp av litt på tuppen av tauet i forkjellige lengder før du snurrer, da blir det en mykere overgang..

Start litt nedenfor enden og surr inn enden, fest med en lål og surr deg nedover tauet..

Fest med en lål når du har brukt en remse, da blir det enklere og starte med en ny...
Det lønner seg og surre masse på tauet før du starter, det er en koslig jobb mens man ser på TV..

Når du har surret langt nok så kan du starte og sy, men først lager du et sneglehus og fester med nåler før du setter den under labben...
HUSK NÅL NR. 100 . Sett marskinen på lengde 3-4 og bredde 4 ( dette tror jeg er litt forkjellig fra marskin til marskin, men føl dere frem)

Da er det bare og sette i gang og sy og snurre, det går utrolig raskt og så er det gøy.
Når dere har laget bunnen så stor som dere vil og skal oppover sidene er det bare og bikke på bunnen og sy videre slik.

Og vips så har dere en flott kurv, når dere avslutter så er det lurt og gjøre det samme som i starten, klipp av tauet i forkjellige lengder..
Jeg har på min denne gangen laget et lite øre, men det finnes hundre andre muligheter...
Nå håper jeg indelig jeg får se masse flotte kurver i alle størrelser og fasonger...
Lykke til...
Gleder meg vilt...