Quilt i Norge
   Ett sted for lappeteknikk - quilting og sømsnakk
    Register Arcade  •  FAQ  •  Search  •  Logg inn     
It is currently 18 Mai 2012 13:06

All times are UTC + 2 hours

Welcome
Velkommen til <strong>Quilt i Norge</strong>.

Dette er et forum som har hovedvekt på lappeteknikk/quilting. Her viser vi frem det vi lager, spørsmål og svar på mye sømrelatert når det gjelder lappeteknikk.
Inspirerende lenker finner du her, og vi har en uformell og trivelig tone her inne.
Forumet vil gjerne ha deg med også.
Det er ingen krav om innlegg, men vi setter pris på om du gjerne skriver noen ord iblandt om du finner noe kjekt som du kan dra nytte av.
Det er et lett forum å vandre i, og det går fort å melde seg inn. Det er også gratis.
<a href="/profile.php?mode=register">join our community today</a>!

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Author Message
 Post subject: Firkantveskene!?!
InnleggPosted: 15 Jul 2009 10:12 
Avlogget
Syerske

Jeg har ikke vært på forumet siden det ble flyttet, fant ikke igjen mailen med denne adressen før igår, og fikk resatt passord... Nå er jeg på nett igjen, og har bl.a sett de morsomme firkantveskene som har blitt laget. Fant LIllesnuppas først i bloggen hennes, sommerlige å herlige. Så, jeg holder på å prøve selv, men så lurer jeg litt....

Bunnen, skal den være spiss?? Slik at vesken heller den ene eller andre veien når du setter den ned? Eller er det jeg som har sydd sammen feil? Jeg kunne tenke meg flat bunn slik at veska står stødig, men det er kanskje ikke så enkelt på denne?

Også ble det litt "knotete" i hjørnene....ble så klumpete på en måte....må de bare bli sånn eller finnes det noen gode tips her?

Post subject: Re: Firkantveskene!?!
InnleggPosted: 15 Jul 2009 10:43 
Avlogget
Sydronning
Brukerens avatar

RenateAlice skrev:
Jeg har ikke vært på forumet siden det ble flyttet, fant ikke igjen mailen med denne adressen før igår, og fikk resatt passord... Nå er jeg på nett igjen, og har bl.a sett de morsomme firkantveskene som har blitt laget. Fant LIllesnuppas først i bloggen hennes, sommerlige å herlige. Så, jeg holder på å prøve selv, men så lurer jeg litt....

Bunnen, skal den være spiss?? Slik at vesken heller den ene eller andre veien når du setter den ned? Eller er det jeg som har sydd sammen feil? Jeg kunne tenke meg flat bunn slik at veska står stødig, men det er kanskje ikke så enkelt på denne?

Også ble det litt "knotete" i hjørnene....ble så klumpete på en måte....må de bare bli sånn eller finnes det noen gode tips her?

Bunnen blir nok ikke flat nei. Men vet ei her inne har sydd hurtighjørner i begge endene slik at bunnen ble flat. Har du brukt tykk vatt kanskje siden den ble klumpete i hjørnene? Den største mi brukte jeg habalonvatt i og det ble egentlig for tykt.

Gleder meg til å se din utgave :D

InnleggPosted: 15 Jul 2009 12:46 
Avlogget
Syerske

Takk for svar... Da vet jeg ihvetfall at bunnen skal bli slik...at jeg ihvertfall har gjort det riktig.

Jeg har brukt vanlig bordvatt, leste i en eller annen blogg(det er jo så mange...) ei som hadde brukt habalonvatt og at det ble for tykt.

Jeg kommer til å lage flere vesker, men da med større kvadrater, og da tror jeg kanskje det blir litt enklere å få det peng i hjørnet siden det da blir større... Synes den med størrelse etter oppskriften blir litt liten til ordentlig veske liksom...

Takk for svar, jeg kommer med bilder etterhvert... ;)

InnleggPosted: 16 Jul 2009 12:06 
Avlogget
Sydronning

Jeg har laget mange også den lille. Den er jo søt, men likte kanskje bedre veskene med større ruter.
Lykke til :-)

Ny oppdatert 13 juni!!! http://byskogenkafe.blogspot.com/

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

All times are UTC + 2 hours