Jeg ringte rett og slett for å høre. Ho mente at det er ivhert fall er rom for 2 quiltebutikker i Bergen, men at de etter mer enn 20 år nå har gått lei og lyst på et vanlig liv med fri i helger og alt dette.
Jeg kommer jo fra håndverksbedrifter og er så vant med at når noen vil avslutte pga. alder eller helse, at verksteder legges ut for salg.
Synes kvinner er utrolig dårlig å tenke på verdier som sitter i sånn en butikk - bare kundemengden og rykte, det er jo verdt noe.
Jeg ser jo at bransjen har en høy aldersgjennomsnitt, men for min del kunne jeg godt har tenkt meg å overta en eksisterende nettbutikk enn å starte helt fra skissen.
Min nettbutikk er jo ikke engang ett år gammel og siden jeg er en nisje i en nisje er jeg klar over at jeg trenger laaaang tid til. Bare det med å skaffe et ordentlig utvalg spiser jo alle pengene som kommer inn og litt mer

Tror vi Quiltere må bli flinkere til å formidle brukskunsten vår videre. Det er jo gode tider for håndarbeid, de unge strikker jo og syr bekledning og dekorasjon.