Quilt i Norge
   Ett sted for lappeteknikk - quilting og sømsnakk
    Register Arcade  •  FAQ  •  Search  •  Logg inn     
It is currently 18 Mai 2012 14:41

All times are UTC + 2 hours

Welcome
Velkommen til <strong>Quilt i Norge</strong>.

Dette er et forum som har hovedvekt på lappeteknikk/quilting. Her viser vi frem det vi lager, spørsmål og svar på mye sømrelatert når det gjelder lappeteknikk.
Inspirerende lenker finner du her, og vi har en uformell og trivelig tone her inne.
Forumet vil gjerne ha deg med også.
Det er ingen krav om innlegg, men vi setter pris på om du gjerne skriver noen ord iblandt om du finner noe kjekt som du kan dra nytte av.
Det er et lett forum å vandre i, og det går fort å melde seg inn. Det er også gratis.
<a href="/profile.php?mode=register">join our community today</a>!

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 28 innlegg ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: QUILTEMASKIN
InnleggPosted: 29 Mar 2009 22:50 
Avlogget
Syerske

Bentemor skrev:
Heisan :roll: Tusen takk for kjempegode råd :D :D :D Nå skal jeg prøve ut dette iløpet av uka tenker jeg. Jeg har ikke samme stingkontroll som deg Hilde men det er et rødt lys der ja. Jeg får ikke brukt stinglengden på symaskin når jeg har på stingkontrollen fordi stinglengden, farta og pedalen er i stingkontrollen. Det høres veldig bra ut det du foreslår,så da får jeg prøve. Jeg har Janome 1600 til den ramma.
Ikke bli lei den ramma Eli, ikke gi deg. Har du montert den opp nå eller står den fremdeles å støver ned :D :D :D

Hei igjen :)
Må bare presisere at det er I-II-III hastigehets"kontroll" (trinnløs) på maskinen som jeg mente. Vet ikke om det er på 1600 maskinen? Den virker faktisk selv om jeg har hastighet/stinglengde og pedal i stingkontrollen min.
Søstera mi bruker Janome 1600 på samme ramme som meg og vi kjøpte hver vår hastighetskontroll fra statene.
Det blir morsomt å følge med på lista fremover :wink:

Hilsen Hilde

InnleggPosted: 29 Mar 2009 23:52 
Avlogget
Syerske

hei
ramma har stått oppmontert i ca 2 år, har 3 slumreteppe som skal quiltest så må vel prøve meg at. Blir bare så f....... når eg ikke for de til :oops:
eli

InnleggPosted: 30 Mar 2009 19:51 
Avlogget
Syerske

eli skrev:
hei
ramma har stått oppmontert i ca 2 år, har 3 slumreteppe som skal quiltest så må vel prøve meg at. Blir bare så f....... når eg ikke for de til :oops:
eli

Hei Eli!
Er det noe spesielt som gjør at du er så f...... når du skal quilte? :wink: (smil)
Kanskje det er noe vi andre kan hjelpe med?

Hilsen Hilde

InnleggPosted: 14 Apr 2009 09:02 
Avlogget
Syerske
Brukerens avatar

Heisan.... Quiltemaskin funker fint uten den stingkontrollen. Har prøvd masse nå, men det er nok den dingsen som ikke funker som den skal. :twisted: :x :x

InnleggPosted: 14 Apr 2009 10:11 
Avlogget
Syerske

Bentemor skrev:
Heisan.... Quiltemaskin funker fint uten den stingkontrollen. Har prøvd masse nå, men det er nok den dingsen som ikke funker som den skal. :twisted: :x :x

Hei!
Er det stinglengden som blir uregelmessig?
Kanskje du skal ta kontakt med selger? De burde kunne hjelpe:-).
Hilsen Hilde

InnleggPosted: 14 Apr 2009 15:27 
Avlogget
Syerske
Brukerens avatar

Ja det er stingene som det er noe galt med.Noen ganger blir det kjeeempelange sting.Kjøpte den direkte fra USA fra Grace Company så jeg får sende dem noen mailer tenker jeg. :lol: :twisted: :lol: Kommer nok til bunns i detta serru. Tusen takk for hjelpen :D Vi får se hva som skjer videre.

InnleggPosted: 14 Apr 2009 15:53 
Avlogget
Syerske

Bentemor skrev:
Ja det er stingene som det er noe galt med.Noen ganger blir det kjeeempelange sting.Kjøpte den direkte fra USA fra Grace Company så jeg får sende dem noen mailer tenker jeg. :lol: :twisted: :lol: Kommer nok til bunns i detta serru. Tusen takk for hjelpen :D Vi får se hva som skjer videre.

Mannen min kjøpte stinglengdekontroll til min Janome 6500 og min søsters Janome 1600 i Usa når han var der.
Min "virker", men ikke så jevn stingkontroll som jeg hadde håpet.
Min søsters virker ikke, så mannen min må sende mail til USA og høre hva som er galt. (Han er mer teknisk enn jeg er;-).
Siden det er samme maskinmodell dere har, så kanskje det er noe galt med stingkontroll (fra fabrikken)?
Bare en tanke.....
Hilsen Hilde

PS: Reiser til Spania den 18.4 og blir borte i tre uker. Skal følge med på saken! Gir tilbakemelding hvis det skjer noe nytt på stinglengdekontroll - situasjonen. (Litt av et ord:-))))

InnleggPosted: 14 Apr 2009 20:54 
Avlogget
Syerske
Brukerens avatar

Heisan. :) Det er en stingkontroll som hører til Little Grace, den heter SureStitch og er blå. Er det den samme som din søster har? Vi har samme symaskin, men det spiller ikke noe rolle åssen symaskin du har.Den skal funke på alle slags maskiner for det er bare en ledning fra symaskin og bort til stingkontrollen. :D

InnleggPosted: 16 Apr 2009 08:34 
Avlogget
Syerske
Brukerens avatar

Heisan Hilde. Jeg har sendt mail til USA men har ikke hørt noe enda.GOD TUR til Spania og kos deg masse.

InnleggPosted: 16 Apr 2009 13:08 
Avlogget
Syerske

Bentemor skrev:
Heisan. :) Det er en stingkontroll som hører til Little Grace, den heter SureStitch og er blå. Er det den samme som din søster har? Vi har samme symaskin, men det spiller ikke noe rolle åssen symaskin du har.Den skal funke på alle slags maskiner for det er bare en ledning fra symaskin og bort til stingkontrollen. :D

Hei igjen!
Har du sjekket denne linken? http://graceframe.com/gfxoops/modules/sample_module_17/

Det ser ut som det er to forskjellige modeller. Så det er en type til din 1600 maskin og en annen til 6500 maskinen min.

Det er også to forskellige til min søsters 1600 og min 6500 maskin. Aner ikke hvorfor :?
Det har forresten vært utrolig mye tll med hennes maskin. "Mandagsmaskinen" bli den bare kalt nå.

Det blir spennende å se hva slags svar du får :wink:

Takk for god reise- hilsen! Det har vært en utrolig tung vinter, så nå skal vi nedover å kose oss med bl.a. litt stitchery 8)

InnleggPosted: 16 Apr 2009 19:43 
Avlogget
Syerske
Brukerens avatar

Ja, dette har jeg sjekket. Det var der jeg kjøpte stingkontrollen.Ettersom jeg forsto var alle like, men forskjellen var kontakten inn i symaskin.Derfor må du oppgi hva slags symaskin du har :D

InnleggPosted: 11 Mai 2009 13:23 
Avlogget
Syerske

Bentemor skrev:
Ja, dette har jeg sjekket. Det var der jeg kjøpte stingkontrollen.Ettersom jeg forsto var alle like, men forskjellen var kontakten inn i symaskin.Derfor må du oppgi hva slags symaskin du har :D

Hei igjen! Da er jeg tilbake fra tre uker i Spania :D . Det ble litt stitcherier på kveldene der, så det ble ikke helt håndarbeidsfri :lol: .

Er spent på hvordan det går med quiltemaskinen?
Hilsen Hilde

InnleggPosted: 28 Mar 2010 22:22 
Avlogget
Syerske
Brukerens avatar

Hilde Holmen Asak skrev:
Bentemor skrev:

Hei igjen! Da er jeg tilbake fra tre uker i Spania :D . Det ble litt stitcherier på kveldene der, så det ble ikke helt håndarbeidsfri :lol: .

Er spent på hvordan det går med quiltemaskinen?
Hilsen Hilde

Heisan Hilde :?: :?:

Beklager så mye, men jeg kom ikke inn på dette forumet på lange tider. Sorry sorry sorry. Etterhvert glemte jeg hele greia men satt og rotet litt rundt ikveld og der kom jeg inn gitt :P
Har gitt opp hele greia men har egentlig lyst til å få det til. Hvordan går det med deg og søsteren din og quiltinga. Lurer på om det er den hersens symaskin som er årsaken til alt surret. Det er samme som søsteren din har.

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 28 innlegg ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours